Pokaz slajdĂłw
Strona główna arrow Rada Nadzorcza arrow Prace Rady Nadzorczej - informacje
Prace Rady Nadzorczej - informacje Drukuj E-mail
Spis treści
Prace Rady Nadzorczej - informacje
Strona 2
Strona 3
Strona 4
Strona 5

R O K    2 0 1 9   

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 24.10.2019r.
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła uchwały dot. następujących spraw:
* Nr 46/19 w sprawie wyboru biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2019 i 2020.
Na przeprowadzenie badania wpłynęła 1 oferta z Kancelarii Biegłego Rewidenta „Audytor-Sigma” Krystyna Zbrożek 07-100 Węgrów, ul. Aleja Siedlecka 25.
Rada Nadzorcza dokonała wyboru ww. firmy. Koszt badania za jeden rok obrotowy to kwota 14.000,00 zł + obowiązujący podatek VAT.
* Nr 47/19 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, położonej w Legionowie przy ul. Jagiellońskiej 2, stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 35/2 w obrębie ewidencyjnym 44, ograniczonym prawem rzeczowym służebnością przesyłu.
(dot. Pawilonu „Słoneczna”).
* Nr 48/19 upoważnienia Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej w Legionowie do nabycia prawa własności nieruchomości.
Rada Nadzorcza upoważniła Zarząd Spółdzielni do nabycia prawa własności nieruchomości stanowiących własność gm. Jabłonna (działki nr ew. 364/4, 365/122) w ramach odszkodowania za nieruchomości, które stały się własnością gm. Jabłonna na podstawie art. 98 ust.1 ustawy o gospodarce nieruchomościami (dot. działek o nr ew. 365/121, 364/1 i 364/4).
* Nr 49/19 w sprawie zatwierdzenia Zbiorczego Zestawienia Kosztów (ZZK).
Rada Nadzorcza zatwierdziła  ZZK dla inwestycji: „Budynek wielorodzinny Nr 15 na osiedlu „Przylesie” w Jabłonnie”.

Poza ww. sprawami Rada wysłuchała informacji Zarządu o bieżących sprawach SML-W.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 17.04.2019r.
    
Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, obecna na posiedzeniu w dniu 17.04.2019r. Biegła Rewident reprezentująca firmę audytorską Kancelaria Biegłego Rewidenta „Audytor-Sigma” Krystyna Zbrożek 07-100 Węgrów, ul. Aleja Siedlecka 25, omówiła wyniki badania sprawozdania finansowego Spółdzielni za rok 2018. Wydana opinia jest bez zastrzeżeń. Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone  prawidłowo i dokładnie. Biegła Rewident poinformowała, że po raz pierwszy w tym roku wszystkie jednostki  zostały zobowiązane do sporządzenia sprawozdania w wersji elektronicznej  + podpisy elektroniczne. Wersja sprawozdania + tzw. struktury została określona przez Ministerstwo Finansów. Sporządzenie takiego sprawozdania   wymagało dużej wiedzy praktycznej i dużego wkładu pracy ze strony pracowników  księgowości.  Biegła Rewident pozytywnie oceniła współpracę Spółdzielni z Kancelarią „Audytor-Sigma”.
W dalszej części posiedzenia, Rada Nadzorcza podjęła uchwały w następujących sprawach: 
* Uchwała Nr 16/19 w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego SML-W w Legionowie za rok 2018 sporządzonego na dzień 31.12.2018r.
* Uchwała Nr 17/19 w sprawie uchwalenia planów rzeczowo-finansowych z działalności Spółdzielni na 2019r.
Uchwalone plany rzeczowo-finansowe na rok 2019 obejmują:
-  Gospodarkę Zasobami Mieszkaniowymi,
-  Działalność Gospodarczą i Pozostałą,
-  Koszty Ogólne.
* Nr 18/19 w sprawie ostatecznego rozliczenia kosztów budowy wolnostojącego masztu reklamowego zrealizowanego na terenie działek nr ew. 1452/26 i 1452/28 położonych w miejscowości Jabłonna, gmina Jabłonna.

Poza ww.  sprawami Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji Zarządu na temat bieżących spraw związanych z działalnością Spółdzielni;
- przyjęła sprawozdanie ze swojej działalności za rok 2018. Integralną część sprawozdania stanowi Informacja Komisji Rewizyjnej w zakresie wyników badania sprawozdania finansowego Spółdzielni za rok 2018 + opinia na temat absolutorium dla członków Zarządu za rok 2018.
- ustaliła plan dyżurów członków Rady Nadzorczej na najbliższe cztery miesiące (m-c  maj – sierpień).

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 22.01.2019r.
    
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła m. in. dwie uchwały dotyczące zmiany wysokości  podatku od nieruchomości w związku z uchwałami podjętymi przez Radę Gminy Jabłonna i Radę Miasta Legionowo.  Podjęte uchwały w tym zakresie  dotyczyły :
* Uchwała Nr 01/19 w sprawie zmiany wysokości podatku od nieruchomości.
Z dniem 01.02.2019r. ulega zmianie wysokość podatku od nieruchomości dla budynków od nr 1 do 5 na osiedlu „Przylesie” w Jabłonnie z kwoty  0,13 zł/m2 na  0,14 zł/m2.
* Uchwała Nr 02/19 w sprawie zmiany wysokości podatku od nieruchomości dla lokali niewyodrębnionych.
Z dniem 01.02.2019r. ulega zmianie wysokość podatku od nieruchomości dla lokali niewyodrębnionych na Osiedlu Batory, Jagiellońska, Młodych i Sobieskiego w Legionowie z kwoty 0,12 zł/m2 na stawki wykazane w załącznikach do uchwały dla poszczególnych nieruchomości.
W dalszej części posiedzenia  Rada Nadzorcza podjęła uchwały w następujących sprawach:
* Nr 03/19 w sprawie ustalenia opłaty na fundusz celowy – „Domofon” w nieruchomości przy ul. Hubala 1, budynek nr 39, osiedle „Jagiellońska” w Legionowie.
Z dniem 01.02.2019r. w celu zabezpieczenia środków na ewentualne naprawy instalacji domofonowej wprowadza się w ww. nieruchomości opłatę na fundusz celowy-domofon.
* Nr 04/19 w sprawie badania lustracyjnego SML-W w Legionowie.
Uwzględniając obowiązek wynikający z art. 91 § 11 Ustawy z dn. 16 września 1982r. Prawo spółdzielcze – lustracją zostaną objęte zadania inwestycyjne realizowane w roku 2017. Badanie przeprowadzi Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych RP w Warszawie.
* Nr 05/19 w sprawie badania lustracyjnego SML-W w Legionowie.
Uwzględniając obowiązek wynikający z art. 91 § 11 Ustawy z dn. 16 września 1982r. Prawo spółdzielcze – lustracją zostaną objęte zadania inwestycyjne realizowane w roku 2018. Badanie przeprowadzi Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych RP w Warszawie.
* Nr 06/19 w sprawie upoważnienia Zarządu Spółdzielni do obciążenia nieruchomości służebnością przesyłu.
Rada Nadzorcza upoważniła Zarząd Spółdzielni do obciążenia nieruchomości gruntowych będących własnością SML-W, położonych w Jabłonnie, służebnością przesyłu na rzecz PWK „Legionowo”.
* Nr 07/19 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej stanowiącej działkę o nr ew. 230 w obrębie ewidencyjnym 65 w Legionowie służebnością przesyłu.
Rada Nadzorcza wyraziła zgodę Zarządowi Spółdzielni na ustanowienie służebności na rzecz Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej „Legionowo” Sp. z o.o. z/s w Legionowie.

Poza ww.  sprawami Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji Zarządu na temat bieżących spraw związanych z działalnością Spółdzielni;
- omówiła korespondencję skierowaną do wiadomości Rady Nadzorczej.

 

 

R O K    2 0 1 8   

 
Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 25.01.2018r.
    
     Rada Nadzorcza na posiedzeniu plenarnym odbytym w dniu 25.01.2018r.   podjęła n/wym. uchwały dot. następujących spraw:
    • Nr 01/18 w sprawie wyrażenia na obciążenie nieruchomości gruntowych będących w użytkowaniu wieczystym SML-W położonych w Legionowie, stanowiących działki o numerach ewidencyjnych:
- 168/4 z obrębu 66 w Legionowie, dla której Sąd Rejonowy w Legionowie IV Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr WA1L/00051409/2,
- 154 z obrębu 66 w Legionowie, dla której Sąd Rejonowy w Legionowie IV Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr  WA1L/ 00059751/7,
Podejmując ww. uchwałę, Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na obciążenie przez Zarząd SML-W nieruchomości gruntowych jw. nieodpłatną służebnością przejazdu i przechodu do drogi publicznej na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości władnącej (działka nr ew. 168/3).
    • Nr 02/18 w sprawie podziału członków Spółdzielni na poszczególne części walnego Zgromadzenia i ustalenia liczby członków Rady Osiedla „Przylesie”.
Rada Nadzorcza dokonała podziału członków Spółdzielni na cztery części Walnego Zgromadzenia i stosownie do przepisu § 54 ust. 1 Statutu ustaliła skład Rady Osiedla „Przylesie” w liczbie 3 członków.
Z dniem wejścia w życie Ustawy z dnia 20 lipca 2017 roku o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy-Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy-Prawo spółdzielcze, mandat członka Rady Osiedla „Przylesie” na skutek ustania członkostwa w Spółdzielni, utraciło czterech jej członków spośród pięciu wybranych na kadencję 2016/2019. Rada Osiedla przestała działać. Członkostwo w Spółdzielni na Osiedlu „Przylesie” zachowały osoby, którym przysługuje spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu.
Ponieważ Statut Spółdzielni nie przewiduje wyborów uzupełniających, najbliższe Walne Zgromadzenie dokona wyboru nowej Rady Osiedla „Przylesie” na najbliższą trzyletnią kadencję.

W dalszej części posiedzenia  Rada Nadzorcza omówiła bieżące sprawy  związane z działalnością Rady.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 22.02.2018r.
    
     Rada Nadzorcza na posiedzeniu plenarnym odbytym w dniu 22.02.2018r.   podjęła n/wym. uchwały dot. następujących spraw:
    • Nr 03/18 w sprawie uchwalenia planu gospodarki zasobami mieszkaniowymi na 2018r. w zakresie „REMONTÓW”.
Szczegółową specyfikację planu rzeczowo-finansowego remontów z podziałem na osiedla zawierają załączniki do podjętej uchwały. Uchwalone plany uwzględniają również plany remontowe w zakresie dźwigów, garaży oraz wodomierzy i ciepłomierzy.
    • Nr 04/18 w sprawie zmian w Regulaminie Porządku Domowego Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej w Legionowie. Uchwalone zmiany dot. zakresu robót ogólnobudowlanych – prace remontowo-modernizacyjne branży budowlanej.

W dalszej części posiedzenia  Rada Nadzorcza :
- wysłuchała informacji Zarządu dot. m. in. przygotowywania planu rzeczowo-finansowego Spółdzielni na bieżący rok,
- zapoznała się z analizą dot. zadłużeń na lokalach mieszkalnych i użytkowych , którą zgodnie ze swoim planem pracy przedstawiła Komisja Rewizyjna.


Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 24.05.2018r.
    
     W związku z zakończeniem badania lustracyjnego działalności Spółdzielni za okres od 01.01.2014r. do 31.12.2016r.  obecni na posiedzeniu Rady Nadzorczej lustratorzy upoważnieni do przeprowadzenia lustracji  przez Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych RP, przedstawili wyniki przeprowadzonego badania lustracyjnego. Celem lustracji było sprawdzenie działalności Spółdzielni na poszczególnych odcinkach działalności. Badaniu lustracyjnemu poddano następujące zagadnienia: organizacja Spółdzielni, stan prawny gruntów, sprawy członkowskie i dyspozycja lokalami, działalność inwestycyjna, gospodarka zasobami mieszkaniowymi, gospodarka remontowa i finansowa, ocena realizacji przez Spółdzielnię obowiązków wynikających z ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.  Ustalenia lustracji wynikały ze stwierdzonych faktów na podstawie przedłożonych lustratorom dokumentów oraz wyjaśnień złożonych przez członków Zarządu oraz pracowników Spółdzielni. Ustaleniom lustracji służyły m.in. aktualny statut i inne unormowania wewnętrzne Spółdzielni, uchwały i decyzje organów samorządowych, dokumenty członkowskie, dokumentacja związana z działalnością inwestycyjną, dokumentacja dot. nadzoru technicznego nad zasobami mieszkaniowymi, dokumenty finansowo-księgowe oraz dokumentacja dot. pozostałych zagadnień objętych zakresem merytorycznym badań w ramach lustracji.
Przeprowadzona lustracja nie stwierdziła nieprawidłowości i uchybień w działalności Spółdzielni w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy.
Na tle ustaleń zawartych w protokole  lustracji, Związek Rewizyjny listem polustracyjnym z dnia 18.05.2018r.  przedstawił ocenę przeprowadzonej lustracji formułując 5 wniosków ze wskazaniem aby organy samorządowe rozważyły podjęcie działań w tym zakresie.
     W dalszej części posiedzenia Rada Nadzorcza podjęła uchwały dot. następujących spraw:
* Nr 7/18 w sprawie zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy dla lokali mieszkalnych członków Spółdzielni.
W związku z potrzebami remontowymi oraz ustalonym na zebraniu z mieszkańcami harmonogramie ich wykonania i wynikającą z tego tytułu koniecznością zmiany stawki odpisu na fundusz remontowy, z dniem 01.09.2018r. ulega zmianie odpis na fundusz remontowy dla lokali członków Spółdzielni w budynkach mieszkalnych 1C, 1, 1A i 1B przy ul. Kr. Jadwigi z kwoty 1,50 zł/m2 na 3,00 zł/m2. Pozostałe składniki stawki eksploatacyjnej bez zmian. 
* Nr 8/18 w sprawie zmiany wysokości odpisu na fundusz remontowy dla lokali zajmowanych przez osoby bez tytułu prawnego lub osoby niebędące członkami Spółdzielni.
Uzasadnienie podjętej uchwały jw. Dot. lokali mieszkalnych w bud.1C, 1, 1A i 1B przy ul. Kr. Jadwigi zajmowanych przez osoby bez tytułu prawnego lub osoby niebędące członkami Spółdzielni. Z dniem 01.09.2018r. zmiana odpisu z kwoty 1,50 zł/m2 na 3,00 zł/m2. Pozostałe składniki stawki bez zmian.
* Nr 09/18 w sprawie uchwalenia planu gospodarki zasobami mieszkaniowymi na 2018r. w zakresie „Dociepleń”.
* Nr 10/18 w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie przez Spółdzielnię kredytu.
Poza ww.  sprawami Rada Nadzorcza :
- wysłuchała informacji Zarządu na temat bieżących spraw związanych z działalnością Spółdzielni;
- podjęła ustalenia w zakresie upoważnienia  członków Rady do obsługi obrad poszczególnych części Walnego Zgromadzenia.     

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 26.06.2018r.
    
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła uchwały w
     n/w sprawach:
* Nr 11/18 w sprawie uchwalenia planu gospodarki zasobami mieszkaniowymi na 2018r. w zakresie „REMONTOW”.
Ww. uchwałą Rada dokonała reasumpcji Uchwały nr 03/18 z dnia 22.02.2018r. w sprawie jw. w zakresie załączników dot. planu remontowego w Kompleksie „58” (w związku ze zmianą stawki odpisu na fundusz remontowy),
* Nr 10/18 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 334/5 w obrębie 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową.
Rada wyraziła zgodę Zarządowi Spółdzielni na odpłatne i na czas nieoznaczony obciążenie ww. nieruchomości ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową na rzecz każdoczesnego użytkownika wieczystego nieruchomości stanowiącej działkę o nr ew. 334/6, zgodnie z projektowanym nowym przebiegiem sieci kanalizacji sanitarnej na terenie działki nr ew. 334/5.
* Nr 11/18 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 334/5 w obrębie 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową.
Rada wyraziła zgodę Zarządowi Spółdzielni na odpłatne i na czas nieoznaczony obciążenie ww. nieruchomości ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową na rzecz każdoczesnego użytkownika wieczystego nieruchomości stanowiącej działkę o nr ew. 334/6, zgodnie z projektowanym nowym przebiegiem sieci kanalizacji deszczowej na terenie działki nr ew. 334/5.

Poza ww.  sprawami Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji Zarządu na temat bieżących spraw związanych z działalnością Spółdzielni; podsumowano przebieg obrad Walnego Zgromadzenia zwołanego w czterech częściach - niska frekwencja i brak merytorycznej dyskusji. Podczas obrad na dwóch częściach członkowie podnosili sprawy bieżące.
- omówiła korespondencję adresowaną do Rady Nadzorczej. W oparciu o dokonane ustalenia, zajęto stanowisko w formie pisemnej odpowiedzi.

 

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 19.09.2018r.
    
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła uchwały w
     n/w sprawach:
* Nr 28/18 w sprawie zasad rozliczania kosztów wytwarzania ciepła w kotłowni lokalnej znajdującej się w budynku nr 14 przy ul. Akademijnej 8 w Jabłonnie i dokonywania rozliczeń z właścicielami/członkami lokali mieszkalnych i usługowych za centralne ogrzewanie oraz podgrzanie wody użytkowej,
* Nr 29/18 w sprawie zasad rozliczania kosztów wytwarzania ciepła w kotłowni lokalnej znajdującej się w budynku nr 17 przy ul. Akademijnej 10 w Jabłonnie i dokonywania rozliczeń z właścicielami/członkami lokali mieszkalnych za centralne ogrzewanie oraz podgrzanie wody użytkowej,
* Nr 30/18 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 336/1 w obrębie 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową.
Rada wyraziła zgodę Zarządowi Spółdzielni na odpłatne i na czas nieoznaczony obciążenie ww. nieruchomości ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową na rzecz każdoczesnego użytkownika wieczystego nieruchomości stanowiącej działkę o nr ew. 334/8, zgodnie z projektowanym nowym przebiegiem sieci wodnej na terenie działki nr ew. 336/1.
* Nr 31/18 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 336/1 w obrębie 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową.
Rada wyraziła zgodę Zarządowi Spółdzielni na odpłatne i na czas nieoznaczony obciążenie ww. nieruchomości ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową na rzecz każdoczesnego użytkownika wieczystego nieruchomości stanowiącej działkę o nr ew. 334/8, zgodnie z projektowanym nowym przebiegiem sieci kanalizacji sanitarnej na terenie działki nr ew. 336/1.
* Nr 32/18 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, stanowiących działki o numerach ewidencyjnych 334/5 i 336/1 w obrębie 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową.
Rada wyraziła zgodę Zarządowi Spółdzielni na odpłatne i na czas nieoznaczony obciążenie ww. nieruchomości ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową na rzecz każdoczesnego użytkownika wieczystego nieruchomości stanowiącej działkę o nr ew. 334/8, zgodnie z projektowanym nowym przebiegiem sieci gazowej na terenie działek  nr ew. 334/5 i 336/1.
* Nr 33/18 w sprawie zatwierdzenia kosztów budowy budynku administracyjnego na Osiedlu „Sobieskiego” w Legionowie i ustalenie wartości początkowej budynku.

Poza ww.  sprawami Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji Zarządu na temat bieżących spraw związanych z działalnością Spółdzielni;
- omówiła korespondencję adresowaną do Rady Nadzorczej. W oparciu o dokonane ustalenia w przedmiotowej sprawie, zajęto stanowisko w formie pisemnej odpowiedzi.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 22.10.2018r.
    
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła m. in. uchwały dotyczące zmiany opłat za lokale mieszkalne członków Spółdzielni głównie po stronie eksploatacji podstawowej i funduszu  remontowego. Uzasadnieniem wprowadzanych od dnia 01.02.2019r. zmian opłat była aktualizacja w opłacie eksploatacyjnej rosnących cen na usługi i materiały ponoszone na rzecz utrzymania części wspólnej zasobów mieszkaniowych oraz aktualizacja odpisu na fundusz remontowy planowanych remontów i spłaty zobowiązań na termomodernizację w zakresie dociepleń i wymiany instalacji cw-zw. Podjęte uchwały w sprawie zmian opłat za lokale mieszkalne członków Spółdzielni dotyczyły :
* Uchwała Nr 34/18 dla lokali mieszkalnych w budynkach na Os. Sobieskiego i uchwała Nr 35/18 dla lokali mieszkalnych w budynkach  na Os. Młodych - zmiana stawki o 0,50 zł/m2 w tym po stronie eksploatacji podstawowej 0,19 zł/m2, funduszu remontowego 0,30 zł/m2 i ubezpieczenia majątku 0,01 zł/m2.
* Uchwała Nr 36/18 dla lokali mieszkalnych w budynkach na Os. Jagiellońska z wyłączeniem budynków D1-D3, Kompleksu „58” i bud. nr 0 przy ul. Piłsudskiego 24 - zmiana stawki o 0,50 zł/m2 w tym po stronie eksploatacji podstawowej 0,09 zł/m2, funduszu remontowego 0,40 zł/m2 i ubezpieczenia majątku 0,01 zł/m2.
* Nr 37/18 dla lokali mieszkalnych w budynkach D1, D2 i D3 – zmiana stawki o 0,50 zł/m2 w tym po stronie eksploatacji podstawowej 0, 09 zł/2, funduszu remontowego  0,40 zł/m2 i ubezpieczenia majątku 0,01 zł/m2.
* Nr 38/18 dla lokali mieszkalnych w bud. nr 0 przy ul. Piłsudskiego 24 – zmiana stawki o 0,50 zł/m2 w tym po stronie eksploatacji podstawowej 0,29 zł/m2, funduszu remontowego 0,20 zł/m2 i ubezpieczenia majątku 0,01 zł/m2.
* Nr 39/18 dla lokali mieszkalnych w budynku nr 0 przy ul. Słowackiego 23 (Os. Batory) – zmiana stawki o 0,50 zł/m2 w tym po stronie eksploatacji podstawowej 0,49 zł/m2 i ubezpieczenia majątku 0,01 zł/m2.  Odpis na fundusz remontowe bez zmian.
* Nr 40/18 dla lokali mieszkalnych w budynkach na Os. Batory z wyłączeniem bud. nr 0 przy ul. Słowackiego 23 – zmian stawki o 0,50 zł/m2 w tym po stronie eksploatacji podstawowej 0,29 zł/m2, funduszu remontowego 0,20 zł/m2 i ubezpieczenia majątku 0,01 zł/m2.
* Nr 41/18 dla lokali mieszkalnych w budynkach od nr 1 do nr 5 na Os. Przylesie w Jablonnie4 – zmiana stawki o 0,50 zł/m2 w tym po stronie eksploatacji podstawowej 0,48 zł/m2 i ubezpieczenia majątku 0,02 złm2. Odpis na fundusz remontowy bez zmian.
W dalszej części posiedzenia  Rada Nadzorcza podjęła uchwały w następujących sprawach:
* Nr 42/18 w sprawie opłat za lokale mieszkalne zajmowane przez osoby bez tytułu prawnego lub osoby nie będące członkami spółdzielni bądź lokale oddane w najem – zmiana opłaty eksploatacyjnej od 01.02.2019r.
* Nr 43/18 w sprawie ustalenia procentowego podziału kosztów osobowych do rozliczania w koszty kalkulacyjne GZM i Działalności Gospodarczej Spółdzielni.
* Nr 44/18 w sprawie opłaty eksploatacyjnej za konserwację instalacji domofonowej w nieruchomości przy ul. Marsz. J. Piłsudskiego 24 budynek nr 0, osiedle „Jagiellońska” w Legionowie.
Uchwała wprowadziła opłaty: na konserwację instalacji domofonowej i fundusz celowy - domofon.

Poza ww.  sprawami Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji Zarządu na temat bieżących spraw związanych z działalnością Spółdzielni;
- omówiła korespondencję skierowaną do wiadomości Rady Nadzorczej. 

 

R O K    2 0 1 7                                                    

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 14.12.2017r.
    
     Realizując przyjęty porządek obrad Rada Nadzorcza podjęła n/wym. uchwały dot. następujących spraw:
    • Nr 56/17 w sprawie wyrażenia zgody Zarządowi Spółdzielni na wystąpienie z Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej.
     Podejmując ww. uchwałę , Rada Nadzorcza uwzględniła wniosek Zarządu
          Spółdzielni o  rezygnacji z przynależności  do  Polskiej Izby Komunikacji
          Elektronicznej.  Ponoszone  koszty  składkowe  są  niewspółmierne  do
          korzyści płynących z przedmiotowego członkostwa.
    • Nr 57/17 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gruntowej będącej w użytkowaniu wieczystym SML-W położonej w Legionowie  oznaczonej jako działka o numerze ewidencyjnym 114/1 w obrębie ewidencyjnym 67 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością przesyłu,
    • Nr 58/17 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych położonych w Legionowie, stanowiących działki o numerach ewidencyjnych 334/5, 329 i 321, wszystkie  w obrębie 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową przejazdu i przechodu.

      Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji  Zarządu o bieżących sprawach Spółdzielni,
- przyjęła grafik dyżurów członków Rady na okres I – IV 2018r.

                                                                                                                                                                                                                                                       

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 17.11.2017r.
    
     Realizując przyjęty porządek obrad Rada Nadzorcza podjęła n/wym. uchwały dot. następujących spraw:
    • Nr 52/17 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych stanowiących działki o numerach ewidencyjnych 339, 341 w obrębie ewidencyjnym 65 w Legionowie ograniczonym prawem rzeczowym służebnością przesyłu,
    • Nr 53/17 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 368 w obrębie 65 w Legionowie ograniczonym prawem rzeczowym służebnością przesyłu,
    • Nr 54/17 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa własności nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 334/3 w obrębie 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową,
    • Nr 55/17 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 334/5 w obrębie 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową.

Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza wysłuchała informacji  Zarządu o bieżących sprawach Spółdzielni m.in. w zakresie prac przygotowawczych związanych z planem remontów na rok przyszły.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 20.10.2017r.
    
     Realizując przyjęty porządek obrad Rada Nadzorcza podjęła n/wym. uchwały dot. następujących spraw:
    • Nr 49/17 w sprawie zmiany opłat za podgrzew wody.
Zmiana dostała podyktowana w związku z wprowadzeniem przez PEC „Legionowo” Sp. z o.o. nowej taryfy dla ciepła zatwierdzonej decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki z terminem obowiązywania od 01.10.2017r. (lokale wyposażone w wodomierze i lokale bez wodomierzy),
    • Nr 50/17 w sprawie upoważnienia Zarządu Spółdzielni do wprowadzania zaliczkowych opłat za zużycie wody, podgrzewu i odprowadzania ścieków oraz zużycia ciepła (lokale opomiarowane) w zasobach SML-W,
    • Nr 51/17 w sprawie wyboru biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego za rok 2017 i 2018.

      Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza:
-  wysłuchała informacji  Zarządu o bieżących sprawach Spółdzielni,
-  omówiła stanowisko Rady Nadzorczej  w zakresie udzielenia odpowiedzi na pismo mieszkańców z Osiedla „Sobieskiego”,
- wysłuchała informacji z dyżuru członków Rady Nadzorczej odbytego w dniu 02.10.2017r.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 22.09.2017r.
Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad – przy udziale członków Rad Osiedli „Jagiellońska”, „Sobieskiego”, „Batory” i „Młodych” omówiono sprawę wniosku członków Spółdzielni pozytywnie zaopiniowanego przez Walne Zgromadzenie (Uchwała nr 10/2017 z dnia 28.06.2017r.) dot. wprowadzenia opłaty na działalność społeczno-kulturalną.
     Poszczególne Rady Osiedla – zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej z dnia 29.08.2017r. – omówiły na wrześniowych posiedzeniach sprawę wprowadzenia opłaty na działalność społeczno-kulturalną uwzględniając:
- zainteresowanie mieszkańców wznowieniem tej  działalności,
- oczekiwania mieszkańców w zakresie kierunków tej działalności.
     Wg przedłożonych informacji z odbytych posiedzeń (pierwsza dekada m-ca września br.), za wprowadzeniem opłaty opowiedziała się jednogłośnie Rada Osiedla „Sobieskiego”, uzasadniając swoje stanowisko dużym zainteresowaniem mieszkańców dotychczas prowadzoną działalnością w Klubie Scena 210; organizowanie spotkań o różnym charakterze będących w sferze zainteresowań mieszkańców reprezentujących różne grupy wiekowe, podniesie aktywność społeczną mieszkańców. Rada przedstawiła profil działalności Sceny 210.
Pozostałe Rady Osiedla przedłożyły negatywne opinie:
- Rada Osiedla „Jagiellońska” – brak zgody na wprowadzenie dodatkowych opłat - nie ma zainteresowania mieszkańców wznowieniem tej działalności;  podjęcie decyzji poprzedzone było dyskusją podczas której poruszono m.in. sprawę remontu Klubu „Scena 210” – kto pokryje koszty, czy byłaby zróżnicowana opłata członek-nie członek Spółdzielni, kto by prowadził tą działalność: pracownik Spółdzielni czy firma zewnętrzna- jakie byłyby kryteria wyboru w przypadku firmy zewnętrznej (gdyby ubiegało się Stowarzyszenie Myślących Pozytywnie- czy byłoby rozważane jako kandydat),
-Rada Osiedla „Batory” – brak zgody na wprowadzenie opłaty- dodatkowa podwyżka opłat czynszowych; w pobliżu Osiedla jest dużo miejsc na naukę i zabawę dla dzieci i młodzieży; oddalony od Osiedla Klub „Scena 210” nie jest mieszkańcom potrzebny; osoby starsze chętnie korzystają z imprez organizowanych przez Miasto;
- Rada Osiedla „Młodych” – nie ma potrzeby prowadzenia tej działalności; argumenty: dzieląca odległość Osiedle-Klub „Scena 210”, duża konkurencja innych podmiotów prowadzących podobną działalność, podwyżka czynszu;
     Rada Osiedla „Przylesie” działająca do momentu wejścia w życie Ustawy z dnia 20.07.2017r. o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy-Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy-Prawo spółdzielcze nie przedstawiła swojego stanowiska. Sformułowano cztery pytania na spotkanie z Radą Nadzorczą. Z dniem wejścia w życie ww. ustawy tj. 09.09.2017r. – nie ma Rady Osiedla „Przylesie” - mandat członka Rady Osiedla utraciło czterech jej członków. W związku z zaistniałą sytuacją, Osiedle „Przylesie” nie było reprezentowane na posiedzeniu Rady Nadzorczej.
W toku przeprowadzonej dyskusji, członkowie poszczególnych Rad Osiedli podtrzymali zajęte uprzednio stanowiska. W dyskusji przeważała opinia, że mieszkańcy nie są zainteresowani wznowieniem działalności społeczno-kulturalnej i nie wyrażają zgody na dodatkowe opłaty – społeczeństwo ubożeje. Zainteresowani kulturą korzystają z szerokiej oferty imprez organizowanych na terenie Miasta i dają sobie z tym radę poprzez wybór interesującego zajęcia. To samo dotyczy organizowania zajęć dla dzieci – proponowane na rynku oferty umożliwiają rodzicom zapisywanie swoich pociech na różnego rodzaju zajęcia w zależności od indywidualnych potrzeb.  Wśród mieszkańców jest dużo osób starszych pobierających b. niskie emerytury, dla których każda dodatkowo wydana złotówka ma bardzo duże znaczenie. Wprowadzenie opłaty  będzie dodatkowym obciążeniem dla i tak skromnego budżetu domowego.
Po zakończonej dyskusji, Przewodniczący Rady Nadzorczej podziękował członkom Rad Osiedli za aktywny udział w tym punkcie porządku obrad. Rady Osiedli opuściły salę obrad.
Rada Nadzorcza wyraziła gotowość do podjęcia decyzji w sprawie. W nawiązaniu do informacji Zarządu z dnia 29.08.2017r. o wysokości skalkulowanej stawki odpisu na działalność społeczno-kulturalną w wysokości 0,06 zł/m2 pow. mieszk. – Przewodniczący Rady Nadzorczej sformułował wniosek: „kto jest za wprowadzeniem opłaty na działalność społeczno-kulturalną w wysokości 0,06 zł/m2” i zarządził głosowanie:
- za wnioskiem było głosów: 04
- przeciw było głosów: 11
na obecnych 15 członków Rady Nadzorczej.

Realizując przyjęty porządek obrad Rada Nadzorcza podjęła uchwały dot. następujących spraw:
    • Nr 46/17 w sprawie zaprzestania realizacji inwestycji: budowy lokalu użytkowego-warsztatu rzemieślniczego z zagospodarowaniem terenu na terenie działek nr ew. 3989/1 i 1452/84 obręb Jabłonna w Jabłonnie,
    • Nr 47/17 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 275/2 w obrębie ewidencyjnym 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową,
    • Nr 48/17 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 275/4 w obrębie ewidencyjnym 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową.

Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza:
-  wysłuchała informacji  Zarządu o bieżących sprawach Spółdzielni
-  przyjęła plan pracy Komisji Rewizyjnej na czas trwania kadencji 2017/2020.
-  omówiła korespondencję skierowaną do Rady Nadzorczej i podjęła ustalenia w sprawach.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 29.08.2017r.
Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła uchwały dot. następujących spraw:
    • Nr 39/17 w sprawie upoważnienia Zarządu Spółdzielni do nabycia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości,
    • Nr 40/17 w sprawie zatwierdzenia Zbiorczego Zestawienia kosztów (ZZK)
    • Nr 41/17 w sprawie uchwalenia regulaminu,
    • Nr 42/17 w sprawie ostatecznego rozliczenia kosztów budowy lokalu użytkowego – warsztatu rzemieślniczego z zagospodarowaniem terenu na terenie działek nr ew. 3989/1 i 1452/84 obręb Jabłonna w Jabłonnie,
    • Nr 43/17 w sprawie upoważnienia Zarządu Spółdzielni do obciążenia nieruchomości służebnością przesyłu,
    • Nr 44/17 w sprawie zmiany opłat za lokale mieszkalne (zmiana dot. opłaty zaliczkowej zmiennej na C.O. dla bud. 302 na Osiedlu „Sobieskiego”  od dnia 01.10.2017r.),
    • Nr 45/17 w sprawie opłaty dla budynków mieszkalnych na Osiedlu „Przylesie Domki III” w Jabłonnie.

W dalszej części posiedzenia, Rada Nadzorcza omówiła sprawę wniosku członków Spółdzielni pozytywnie zaopiniowanego przez Walne Zgromadzenie - - Uchwała nr 10/2017 z dnia 28.06.2017r. - dot. wprowadzenia opłaty na działalność społeczno-kulturalną.
Do punktu porządku obrad dot. ww. wniosku  został zaproszony na posiedzenie Rady jego wnioskodawca, który  przedstawił swoją wizję kontynuowania działalności społeczno-kulturalnej. Ponieważ wprowadzenie odpisu na tą działalność stanowić będzie dodatkowe obciążenie dla członków Spółdzielni (podwyżka opłat), Rada Nadzorcza postanowiła zasięgnąć opinii Rad Osiedli i ustaliła, aby Rady Osiedli podczas najbliższych posiedzeń planowanych w m-cu wrześniu br. przedyskutowały ten temat z uwzględnieniem:
-  zainteresowania mieszkańców wznowieniem tej działalności,
- oczekiwań mieszkańców w zakresie kierunków działalności społeczno-kulturalnej.
W powyższej sprawie odbędzie się wspólne spotkanie z Radami Osiedli.
Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji  Zarządu o bieżących sprawach Spółdzielni
- powołała ze swego grona Komisję Rewizyjną; podjęto ustalenie, że inne komisje będą powoływane w miarę potrzeb do konkretnych spraw,
-  przyjęła grafik dyżurów członków Rady Nadzorczej na m-c IX do XII 2017r.                                                                                                                                                                                                                                                           
 

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 20.04.2017r.
 
   
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, obecna na posiedzeniu w dniu 20.04.2017r. Biegła Rewident reprezentująca Kancelarię Biegłego Rewidenta „Audytor-Sigma” Krystyna Zbrożek 07-100 Węgrów, ul. Aleja Siedlecka 25, omówiła zweryfikowane sprawozdanie finansowe Spółdzielni sporządzone na dzień 31.12.2016r. Wydana opinia jest pozytywna, bez zastrzeżeń. Sprawozdanie jest rzetelne, zgodne z polityką o rachunkowości oraz przepisami prawa i statutu, jasno obrazuje sytuację Spółdzielni. Wszystkie wskaźniki są pozytywne, jest zachowana płynność finansowa. Biegła Rewident podziękowała Radzie i Zarządowi za dbałość o interesy Spółdzielni.
W dalszej części posiedzenia  Rada Nadzorcza podjęła uchwały dot. następujących spraw:
* Nr 21/17 w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego SML-W w Legionowie sporządzonego na dzień 31.12.2016r.
* Nr 22/17 do 26/17 w sprawie ustalenia opłaty eksploatacyjnej za lokale użytkowe posiadające status własnościowego prawa do lokalu lub odrębnej własności,
* Nr 27/17 w sprawie wyrażenia zgody na zrzeczenie się prawa użytkowania wieczystego ustanowionego aktem notarialnym Rep. A nr 4251/67 z dnia 30.X.1967r. w Państwowym Biurze Notarialnym w Nowym Dworze Mazowieckim w części dot. działki ewidencyjnej nr 30/14, w obrębie 44, położonej w Legionowie.
Rada Nadzorcza rozpatrzyła trzy wnioski Zarządu o pozbawienie członkostwa przez wykluczenie ze Spółdzielni. Uzasadnieniem wniosków było uporczywe uchylanie się od wykonywania istotnych zobowiązań wobec Spółdzielni, a w szczególności zaleganie z opłatami związanymi   z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości w częściach przypadających na dany  lokal, eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości stanowiących mienie Spółdzielni oraz z pokrywaniem zobowiązań Spółdzielni z innych tytułów.
Mimo skutecznego powiadomienia, na posiedzenie stawiło się dwóch członków.
Po rozpatrzeniu wniosków, Rada Nadzorcza podjęła następujące decyzje:
* w stosunku do jednego członka, wniosek Zarządu został zawieszony do końca października br. Rada uwzględniła dokonaną wpłatę na poczet zadłużenia oraz deklaracje o dalszej spłacie.
* w przypadku drugiego członka przybyłego na posiedzenie, Rada odroczyła sprawę do 27.04.2017r.
* w trzecim przypadku (pod nieobecność członka skutecznie powiadomionego) Rada podjęła decyzję o pozbawieniu członkostwa przez wykluczenie w formie uchwały. Podjęta uchwała zawiera uzasadnienie decyzji oraz określa dalszy tryb postępowania w sprawie.

      Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji  Zarządu o bieżących sprawach Spółdzielni
- przyjęła sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności za rok 2016. 

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 22.03.2017r.
     
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła uchwały w następujących sprawach:
* Nr 14/17 w sprawie zmiany zaliczkowej opłaty stałej na wytworzenie ciepła w kotłowni lokalnej w budynkach od nr 1 do 5 na osiedlu „Przylesie I” w Jabłonnie.
Zmiana zaliczkowej opłaty stałej następuje od 01.04.2017r.
* Nr 15/17 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gruntowej  będącej w użytkowaniu wieczystym SML-W w Legionowie, oznaczonej jako działka o numerze ewidencyjnym 114/1 w obrębie ewidencyjnym 67 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością przesyłu,
* Nr 16/17 w sprawie podziału członków Spółdzielni na poszczególne części Walnego Zgromadzenia.
Rada dokonała podziału członków Spółdzielni na cztery części Walnego Zgromadzenia. Do jednej części zaliczono członków zamieszkałych na osiedlach: Batory, Młodych+Grzybowa, Przylesie + domki jednorodzinne oraz członków oczekujących na ustanowienie prawa do lokalu. O takim podziale zadecydowała liczba członków uczestniczących w obradach poszczególnych części Walnego Zgromadzenia organizowanych oddzielnie dla każdego z Osiedli.
* Nr 17/17 w sprawie uchwalenia planów rzeczowo-finansowych z działalności Spółdzielni na 2017r.
* Nr 18/17 w sprawie badania lustracyjnego SML-W w Legionowie.
Realizując obowiązek wynikający z art. 91 § 1 Ustawy Prawo spółdzielcze o poddawaniu się spółdzielni badaniu lustracyjnemu raz na trzy lata, Rada postanowiła, ze pełna lustracja zostanie objęta działalność  SML-W w Legionowie za okres od 010.01.2014r. do 31.12.2016r. Badanie przeprowadzi Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych RP. Termin rozpoczęcia – IV kw. 2017r.
      Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza wysłuchała informacji  Zarządu o bieżących sprawach Spółdzielni.
W ramach spraw organizacyjnych ustalono grafik dyżurów członków Rady Nadzorczej na II kw. 2017r.

 Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 23.02.2017r.
     
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła uchwały w następujących sprawach:
* Nr 09/17 w sprawie wyboru V-ce Prezesa Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej w Legionowie w celu uzupełnienia składu Zarządu do trzech osób.
Zgodnie z Regulaminem przeprowadzania konkursu na stanowisko Członka Zarządu SML-W w Legionowie, Komisja Konkursowa, której rolę pełniła Rada Nadzorcza, na posiedzeniu w dniu 14.02.2017r. – po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego - spośród trzech kandydatów, którzy przystąpili do konkursu, wyłoniła na Członka Zarządu dwóch kandydatów.
Podczas rozmów kwalifikacyjnych kandydaci przedstawili swoje doświadczenia zawodowe związane z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi w tym staż pracy w spółdzielniach mieszkaniowych, znajomość zagadnień techniczno-eksploatacyjnych oraz określili swoją przydatność na stanowisku Członka Zarządu. Dokonując indywidualnej oceny każdego z kandydatów, członkowie Rady Nadzorczej w głosowaniu tajnym dokonali wyboru Pani Agnieszki Borkowskiej na stanowisko V-ce Prezesa Zarządu SML-W w Legionowie, powierzając ww. obowiązki Dyrektora ds. Eksploatacyjnych.
* Nr 11/17 w sprawie Zasad Tworzenia i Gospodarowania Funduszem Remontowym  Zasobów Mieszkaniowych.
Ww. uchwałą dokonano reasumpcji Uchwały nr 45/16 z dnia 22.09.2016r. w sprawie jw. w zakresie § 2
* Nr 13/17 w sprawie wyrażenia zgody na budowę zaplecza Techniczno-Biurowego w tzw. systemie gospodarczym
Rada Nadzorcza upoważniła Zarząd do przeprowadzenia ww. inwestycji w tzw. systemie gospodarczym tj. w ramach działalności własnych służb technicznych Spółdzielni. Budowa zaplecza z przeznaczeniem dla Administracji Osiedla „Sobieskiego”.
Rada Nadzorcza podjęła również  uchwały o nr 10/17 i 12/17, które z uwagi na ochronę danych osobowych nie podlegają publikacji na stronie internetowej Rady Nadzorczej.
      Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza wysłuchała informacji m.in. na temat:
- odbytego publicznego wysłuchania projektu Ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych (projekt Kukiz-15). W spotkaniu uczestniczyli członkowie Rady Nadzorczej, którzy podzielili się swoimi uwagami i spostrzeżeniami wyniesionymi z ww.  spotkania.
- informacji Prezesa Rosiaka odnośnie spotkania w dniu 01.03.2017r. w Instytucie Odnawialnych Źródeł Ciepła w Jabłonnie z udziałem Premiera Morawieckiego. W sprawie współpracy ma być podpisane porozumienie. Drugim z poruszanych tematów będzie walka ze smogiem - produkcja ekologicznych pieców. Powiat legionowski będzie reprezentował Prezes Rosiak.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 26.01.2017r.
    
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła uchwały w następujących sprawach:
* Nr 06/17 w sprawie uchwalenia planu gospodarki zasobami mieszkaniowymi na 2017r. w zakresie „REMONTÓW”.
Szczegółowe specyfikacje planu rzeczowo-finansowego remontów na rok 2017 zawierają załączniki do nin. uchwały.
* Nr 07/17 w sprawie ustalenia procentowego podziału kosztów osobowych do rozliczania w koszty kalkulacyjne GZM i Działalności Gospodarczej Spółdzielni.
Z uwagi na ochronę danych osobowych, nie podlegają publikacji załączniki do uchwały o nr 1, 1a i 1b.
* Nr 08/17 w sprawie wykonania robót budowlanych polegających na dociepleniu budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. 3 Maja 25 w Legionowie.
W związku z koniecznością docieplenia ww. budynku na podstawie decyzji: Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Legionowie i Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Rada Nadzorcza wyraziła zgodę Zarządowi na odstępstwo od wyboru wykonawcy wg obowiązujących „Zasad zlecania dostaw, robót budowlanych i usług wykonawcom” i dokonanie wyboru wskazanego w uchwale wykonawcy robót budowlanych polegających na dociepleniu przedmiotowego budynku.
      Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza wysłuchała informacji m.in. na temat:
- wyników zamontowania w jednym z budynków podzielników ciepła; po roku czasu oszczędność na cieple wyniosła 20%; nowe podzielniki uwzględniają zakręcanie grzejników; w celu  zachęcenia innych budynków, Zarząd Sp-ni będzie chciał opublikować powyższą informację;
      Pozostając we własnym gronie, Rada Nadzorcza na wniosek Przewodniczącej Rady -  w oparciu o uchwalony Regulamin przeprowadzania konkursu na stanowisko Członka Zarządu SML-W w Legionowie -  ustaliła termin pierwszego posiedzenia Komisji Konkursowej, której zadaniem będzie rozstrzygnięcie ogłoszonego konkursu na stanowisko V-ce Prezesa ds. Eksploatacyjnych. Zgodnie z  ogłoszeniem (Rzeczpospolita, strona internetowa SML-W, Kontakty) – termin składania ofert upłynął 02 lutego br.  i po tym terminie w ciągu najbliższych 3. dni roboczych Komisja powinna podjąć swoją działalność. Zgodnie z pkt I.8. ww. Regulaminu pierwsze posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 03.02.2017r.


Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 12.01.2017r.

    
     Rada Nadzorcza podjęła uchwały dot. następujących sprawa:
* Nr 01/17 w sprawie zmiany Regulaminu przeprowadzania przetargu na ustanowienie odrębnej własności lokalu mieszkalnego w Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej w Legionowie.
Zmianie uległo brzmienie § 1 ww. regulaminu.
* Nr 02/17 w sprawie uchwalenia Regulaminu przeprowadzania konkursu na stanowisko Członka Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej w Legionowie.
Regulamin uchwalony ww. uchwałą określa zasady przeprowadzenia konkursu na stanowisko Członka Zarządu – Prezesa Zarządu, v-ce Prezesa ds. eksploatacyjnych, v-ce Prezesa ds. ekonomiczno-finansowych.
* Nr 03/17 w sprawie ustalenie odpisu na fundusz remontowy – lokal użytkowy posiadający status spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu.
Sprawa dot. lokalu użytkowego Poczty Polskiej.
* Nr 04/17 w sprawie uchwalenia regulaminu.
Regulamin określa zasady rozliczania kosztów budowy lokalu użytkowego (budynek warsztatu rzemieślniczego) – inwestycja  realizowana na terenie części działek na Osiedlu „Przylesie” w Jabłonnie.
      W ramach przyjętego porządku obrad podjęto również uchwałę nr 05/17, która z uwagi na zawarte dane osobowe nie podlega publikacji.

      Poza ww. sprawami Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji Zarządu w zakresie spraw związanych ze spółdzielczością mieszkaniową ( m.in. informacja w temacie odbytego Kongresu Polskiego Towarzystwa Mieszkaniowego, zapowiedź: budowy lokali na najem przy uwzględnieniu wznowienia budownictwa lokatorskiego oraz likwidacji wieczystego użytkowania. Wszystkie grunty będące we władaniu osób fizycznych zostaną przekształcone  we własność z mocy prawa);
-  podjęła stanowisko w sprawie udzielenia odpowiedzi na pismo skierowane do Rady Nadzorczej przez mieszkańca zasobów spółdzielczych. 

R  o  k    2 0 1 6                                 

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 21.12.2016r.

    Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada nadzorcza podjęła uchwałę w n/wym. sprawie:
* Nr 59/16 w sprawie oddelegowania członka Rady Nadzorczej do czasowego pełnienia funkcji członka Zarządu SML-W w Legionowie w celu uzupełnienia składu zarządu do trzech osób.
Statut SML-W przewiduje skład Zarządu z 3 do 5 osób. W związku ze śmiercią Prezesa Stanisława Ozdarskiego zaszła konieczność uzupełnienia składu Zarządu do czasu rozstrzygnięcia konkursu na stanowisko v-ce Prezesa ds. eksploatacyjnych.
Statut SML-W przewiduje, że w razie konieczności Rada Nadzorcza może wyznaczyć jednego lub kilku ze swoich członków do czasowego pełnienia funkcji członka Zarządu. Uchwałą jw. oddelegowano do czasowego pełnienia funkcji członka Zarządu, członka Rady Nadzorczej posiadającego dużą wiedzę o Spółdzielni i doświadczenie w pracach na jej rzecz oraz dyspozycyjność.
Oddelegowanie nastąpiło z dniem 22.12.2016r. na czas do dnia wyboru członka Zarządu tj. do dnia 28.02.2017r. – przewidywany termin zakończenia procedury rozstrzygnięcia konkursu na wybór członka Zarządu.
Na czas oddelegowania  -  mandat członka Rady Nadzorczej został zawieszony.
 

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 15.12.2016r.
    
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła uchwały w n/wym. sprawach:
* Nr 57/16 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, stanowiącej działki o numerach ewidencyjnych 334/5 i 336 w obrębie ewidencyjnym 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową
* Nr 58/16 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 334/3 w obrębie ewidencyjnym 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową.

      W dalszej części posiedzenia:
-   Rada wysłuchała informacji Zarządu o bieżących sprawach związanych ze Spółdzielnią,
-  Komisja Rewizyjna Rady Nadzorczej przedstawiła protokół z posiedzenia Komisji dot. przestrzegania Regulaminu i procedur przetargowych na lokale mieszkalne z tzw. odzysku.
Komisja zapoznała się z dokumentacją przetargową i stwierdziła, że dokumentacja prowadzona jest bez zastrzeżeń. Dokumenty dot. przetargów na poszczególne lokale są kompletne. Ustalenia Komisji były poprzedzone spotkaniem z Przewodniczącym Komisji Przetargowej, na którym omówiono sprawy związane z organizacją przetargów na lokale mieszkalne z tzw. odzysku po egzekucjach komorniczych.


Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 24.11.2016r.
    
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Rada Nadzorcza podjęła uchwały w n/wym. sprawach:
* Nr 54/16 w sprawie badania lustracyjnego SML-W w Legionowie.
Uwzględniając obowiązek wynikający z art. 91 § 11 Ustawy Prawo spółdzielcze, lustracją zostaną objęte zadania inwestycyjne realizowane w roku 2015. Badanie lustracyjne przeprowadzi Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych RP w Warszawie.
* Nr 55/16 w sprawie zatwierdzenia Zbiorczego Zestawienia Kosztów (ZZK).
Rada zatwierdziła ZZK dla budynku wielorodzinnego z garażem podziemnym przy ul. Ogrodowej w Legionowie.
* Nr 56/16 w sprawie uchwalenia regulaminu.
Uchwalony regulamin określa zasady rozliczania kosztów budowy lokali i ustalania wysokości wkładów budowlanych budynku wielorodzinnego z garażem podziemnym przy ul. Ogrodowej w Legionowie wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi związanymi z tym budynkiem.
     W dalszej części posiedzenia, Rada wysłuchała informacji Zarządu o bieżących sprawach SML-W.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 26.10.2016r.
    
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Rada Nadzorcza podjęła uchwały w n/wym. sprawach:
* Nr 49/16 w sprawie zmiany opłat.
Ww. zmiana dotyczy miesięcznej opłaty zaliczkowej na pokrycie kosztów stałych za ciepło na potrzeby c.o. i podgrzewu wody, wg naliczeń na poszczególne budynki na Osiedlu „Jagiellońska”, „Sobieskiego” i Młodych”. Podstawą rozliczenia opłaty stałej za ciepło jest aktualna moc zamówiona wprowadzona przez dostawcę ciepła.
Uchwalone zmiany wchodzą w życie z dniem 01.01.2017r.
* Nr 50/16 w sprawie rozliczenia kosztów dostawy gazu sieciowego do budynków wyposażonych w zbiorcze gazomierze na osiedlu Jagiellońska, Sobieskiego i Młodych.
Ww. regulamin ma zastosowanie do rozliczeń kosztów dostawy gazu począwszy od 01.01.2017r.
* Nr 51/16 w sprawie zmian do „Regulaminu Rozliczania Kosztów Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i Ustalania Opłat za Używanie Lokali”.
W związku z uchwaleniem przez Radę Nadzorczą odrębnych regulaminów dot. Zasad tworzenia i gospodarowania funduszem remontowym zasobów mieszkaniowych i Regulaminu rozliczania kosztów dostawy gazu sieciowego do budynków wyposażonych w zbiorcze gazomierze na osiedlu Jagiellońska, Sobieskiego i Młodych –  dotychczasowe brzmienie przepisów dot. zasad tworzenia i gospodarowania funduszem remontowym oraz rozliczania kosztów dostawy gazu  zastąpiono zapisem, że te sprawy regulują odrębne regulaminy.
Tekst jednolity ww. Regulaminu uwzględniający wprowadzone zmiany wchodzi w życie od dnia 01.01.2017r.
* Nr 52/16 w sprawie uchwalenia planu gospodarki zasobami mieszkaniowymi ma 2016r. w zakresie „REMONTÓW”.
Ww. uchwałą Rada Nadzorcza dokonała reasumpcji uchwały nr 22/16 z dnia 21.04.2016r. w zakresie załącznika nr 7 dot. Planu remontów z funduszu remontowego-centralnego zasobów mieszkaniowych (wprowadzono wymianę pokrycia dachu nad lokalem nr 28 w bud. 58 D).
* Nr 53/16 w sprawie wyboru biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego za rok 2016.
     Zgodnie z propozycją Zarządu, Rada Nadzorcza do czasu ustalenia faktów przez OPS i Policję, zawiesiła uchwałę w sprawie  wniosku o nakazanie sprzedaży lokalu w drodze licytacji.

      W dalszej części posiedzenia, Rada wysłuchała informacji Zarządu o bieżących sprawach SML-W.

 Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 22.09.2016r.

     Rada Nadzorcza rozpatrzyła sześć wniosków Zarządu dot. pozbawienia członkostwa przez wykreślenie z rejestru członków Spółdzielni. Zainteresowane osoby mimo skutecznego powiadomienia nie stawiły się na posiedzenie Rady Nadzorczej.
Uzasadnieniem wniosków była utrata praw do lokali mieszkalnych w postępowaniu egzekucyjnym – skuteczne licytacje komornicze z wniosku: banku, SML-W w Legionowie, przedstawiciela ustawowego i innych. Prawa do lokali były jedynymi prawami w nieruchomościach zarządzanych przez Spółdzielnię - § 16 ust. 1 pkt 5 Statutu.
Zainteresowane osoby nie złożyły rezygnacji z członkostwa i nie odbierały korespondencji w tej sprawie wysyłanej przez SML-W.
Uchwały od nr 38 – do 43/16 w sprawie wykreślenia z rejestru członków Spółdzielni, z uwagi na ochronę danych osobowych nie podlegają publikacji na stronie internetowej Rady Nadzorczej.
     Realizując przyjęty porządek obrad, w dalszej części posiedzenia Rada Nadzorcza podjęła uchwały dot. następujących spraw: 
* Nr 44/16 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gruntowej stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym 239 w obrębie ewidencyjnym 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością gruntową.
Służebność umożliwi wykonanie przyłącza wodociągowego i gazowego na terenie ww. działki (nieruchomość obciążona) oraz korzystanie z tych przyłączy na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości stanowiącej działkę ewidencyjną o numerze 38/12 z obrębu 65 w Legionowie (nieruchomość władnąca).
* Nr 45/16 w sprawie Zasad tworzenia i Gospodarowania Funduszem Remontowym Zasobów Mieszkaniowych.
* Nr 46/16 w sprawie zatwierdzenia struktury organizacyjnej SML-W w Legionowie.
Uwzględniając wniosek Zarządu Rada Nadzorcza dokonała zatwierdzenia nowej struktury organizacyjnej SML-W. Wprowadzone dwie zmiany nie spowodowały wzrostu zatrudnienia.   
* Nr 47/16 w sprawie uchwalenia planu „Remontów” na 2016r. z funduszu remontowego lokali użytkowych posiadających spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu lub odrębna własność.
* Nr 48/16 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gruntowej będącej w użytkowaniu wieczystym SML-W, położonej w Legionowie, stanowiącej działkę o numerze ewidencyjnym: 321 z obrębu 65 w Legionowie, dla której Sad rejonowy w Legionowie IV Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr WA1L/00051407/8. 
 
oraz:
- wysłuchała informacji Zarządu o bieżących sprawach Spółdzielni,
- przyjęła informację Komisji Rewizyjnej z realizacji planu  pracy.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 30.08.2016r.
    
     Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad Rada Nadzorcza wysłuchała informacji Zarządu w zakresie: 
- przebiegu obrad  Walnego Zgromadzenia odbytego w br.
- projektu ustawy w sprawie przekształcenia użytkowania wieczystego w odrębną własność,
- VI Kongresu Spółdzielczości, którego obrady poprzedzą zjazdy przedkongresowe, podczas których zostaną wybrani delegaci na Kongres. Zjazd przedkongresowy Mazowsza odbędzie się w Legionowie.
W sprawach organizacyjnych, Rada Nadzorcza przyjęła grafik dyżurów na m-c IX – XII 2016r. oraz zobowiązała Komisję Rewizyjną o dokonanie oceny realizacji planu pracy i przedstawienie wniosków na najbliższym posiedzeniu. 

 Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 21.04.2016 r.

Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad:
- obecna na posiedzeniu Biegła Rewident reprezentująca Kancelarię Biegłego Rewidenta „Audytor-Sigma” Krystyna Zbrożek 07-100 Węgrów, ul. Aleja Siedlecka 25, omówiła zweryfikowane sprawozdanie finansowe Spółdzielni za rok 2015.
     Wydana dla Spółdzielni opinia jest pozytywna. Badanie wykazało, że sprawozdanie finansowe zostało sporządzone zgodnie z zasadami o rachunkowości, przepisami prawa i statutu Spółdzielni. Zawarte dane w sprawozdaniu pochodzą z ksiąg rachunkowych. Opinia jest bez zastrzeżeń. Dokumentacja prowadzona jest w sposób rzetelny i przejrzysty. Zobowiązania w zakresie podatków i składek – płacone były w obowiązujących terminach. Zobowiązania wobec dostawców utrzymały się na poziomie roku 2014. Korzystając ze spotkania z Rada Nadzorczą, Biegła Rewident zasygnalizowała  zmianę kilku pozycji w ustawie o rachunkowości.
- obecna na posiedzeniu lustrator reprezentująca Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych RP, przedstawiła informację z przeprowadzonej lustracji inwestycyjnej dot. roku 2014. Lustracja nie wykazała żadnych uchybień. Wszystkie decyzje budowlane opracowane były prawidłowo wg usm i prawa budowlanego. Są rozliczone koszty budowy, zatwierdzone przez Radę Nadzorczą. Podpisane umowy zabezpieczały interesy Spółdzielni w stosunku do wykonawcy + umowy z klientami. Był zapewniony nadzór inwestorski. Prowadzone są dzienniki budowy.
Protokół z przeprowadzonej lustracji został przekazany do Związku Rewizyjnego. Na dzień dzisiejszy brak jest listu polustracyjnego.
     Realizując dalej przyjęty porządek obrad, Rada Nadzorcza podjęła następujące uchwały:
* Nr 20/16 w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego SML-W w Legionowie za rok 2015 sporządzonego na dzień 31.12,2015r.
* Nr 21/16 w sprawie wyboru dwóch przedstawicieli na zjazd przedkongresowy.
Krajowa Rada Spółdzielcza zgodnie z art. 258 § 2 ustawy Prawo spółdzielcze zwołuje w IV kw. 2016 roku VI Kongres Spółdzielczości. Delegaci na Kongres zostaną wybrani podczas zjazdów przedkongresowych, reprezentowanych m.in. przez spółdzielnie przez dwóch przedstawicieli. Zgromadzenie Ogólne Krajowej Rady Spółdzielczej ustaliło, że przedstawicieli wybiera Rada Nadzorcza, chyba, że statut spółdzielni stanowi inaczej. Statut SML-W w Legionowie nie normuje sprawy wyboru przedstawicieli na zjazd przedkongresowy, zatem wyboru dwóch przedstawicieli  dokonała Rada Nadzorcza.
* Nr 22/16 w sprawie uchwalenia planu gospodarki zasobami mieszkaniowymi na 2016r. w zakresie „REMONTÓW”.
Ww. uchwałą Rada dokonała reasumpcji uchwały nr 70/15 z dnia 17.12.2015r. w sprawie jw.
 
     W dalszej części posiedzenia, Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji Zarządu o bieżących sprawach Spółdzielni,
- przyjęła sprawozdanie Rady Nadzorczej z działalności za rok 2015.
     W związku z wpłynięciem skargi na działalność Zarządu, Rada Nadzorcza podjęła uchwałę Nr 23/16 z dnia 21.04.2016r. upoważniającą Komisję Rewizyjną do przeprowadzenia kontroli w nin. sprawie. Niezależnie od powyższego, na złożoną skargę Rada Nadzorcza udzieli  pisemnej odpowiedzi.
     Rada Nadzorcza przyjęła grafik dyżurów członków Rady na m-c V do VIII br. (jest to pierwszy poniedziałek miesiąca). Z uwagi na  święto przypadające na dzień 03.05.2016r. /wtorek), ustalono, że w miesiącu maju, dyżur będzie pełniony w drugi poniedziałek miesiąca tj. w dniu 09.05.2016r.

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 22.03.2016 r.

Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła n/wym. uchwały:
* Nr 13/16 w sprawie podziału członków Spółdzielni na poszczególne części Walnego Zgromadzenia i ustalenia liczby członków Rad Osiedli. Stosownie do przepisów Statutu SML-W, Rada Nadzorcza dokonała podziału członków na sześć części i ustaliła liczbę członków poszczególnych Rad Osiedli.
* Nr 14/16 w sprawie uchwalenia planów rzeczowo-finansowych  z działalności Spółdzielni na 2016r. 
Uchwalony plan rzeczowo-finansowy na rok 2016 dot. :
- Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi,
- Działalności Gospodarczej i Pozostałej,
- Kosztów ogólnych.
* Nr 15/16 w sprawie ustalenia wysokości opłaty zaliczkowej na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem lokalu w nieruchomości budynek 10B przy ul. Akademijnej 17 w Jabłonnie.
Z dniem 01.04.2016r. wprowadza się nowe miesięczne zaliczki na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem lokalu w ww. nieruchomości, ustalone w oparciu o rzeczywiste koszty po krótkim okresie eksploatacji budynku.
* Nr 16/16 w sprawie upoważnienia Zarządu Spółdzielni do obciążenia nieruchomości służebnością przesyłu.
Rada Nadzorcza upoważniła Zarząd Spółdzielni do obciążenia nieruchomości gruntowych będących w użytkowaniu wieczystym SML-W, położonych w Jabłonnie (nieruchomość obciążona) nieodpłatną i na czas nieokreślony służebnością przesyłu na rzecz Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i jej ewentualnych następców prawnych. Uprawniony z tyt. tej służebności po każdorazowych czynnościach i pracach na nieruchomości obciążonej, zobowiązany jest w terminie dwóch tygodni od zakończenia prac, zobowiązany jest przywrócić grunt do stanu poprzedniego pod rygorem wykonania zastępczego robót na jego koszt.
* Nr 17/16 w sprawie upoważnienia Zarządu Spółdzielni do nabycia prawa własności nieruchomości.
Rada Nadzorcza upoważniła Zarząd Spółdzielni do nabycia prawa własności działki gruntu nr. ew. 36,   obręb 67 w Legionowie.
* Nr 18/16 w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie przez Spółdzielnię kredytu.
Na podstawie upoważnienia  Walnego Zgromadzenia - Uchwała nr 05/05 z dn. 25.06.2015r. w sprawie oznaczenia sumy zobowiązań jaką Spółdzielnia może zaciągnąć – Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na zaciągnięcie kredytu na termomodernizację.
* Nr 19/16 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gruntowej będącej w użytkowaniu wieczystym SML-W położonej w Legionowie oznaczonej jako działka o numerze ewidencyjnym 276/1 w obrębie ewidencyjnym 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością przesyłu.
Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na nieodpłatne i na czas nieoznaczony obciążenie przez Zarząd SML-W ww. nieruchomości ograniczonym prawem rzeczowym służebnością przesyłu na rzecz PWK „Legionowo” Sp. z o.o. – projektowany przebieg przyłącza kanalizacyjnego.

     W dalszej części posiedzenia, Rada Nadzorcza wysłuchała informacji Zarządu o bieżących sprawach związanych z działalnością Spółdzielni.

 

Posiedzenie plenarne odbyte w dniu 11.02.2016r.
     Rada Nadzorcza rozpatrzyła wnioski Zarządu Spółdzielni w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykreślenie ze Spółdzielni. Zainteresowane osoby mimo skutecznego powiadomienia nie stawiły się na posiedzenie Rady Nadzorczej.
Uzasadnieniem wniosków była utrata własnościowych praw do lokali mieszkalnych w postępowaniu egzekucyjnym – skuteczne licytacje komornika z wniosku wierzycieli: banków, SML-W w Legionowie i innych.
Własnościowe prawa do lokali były jedynymi prawami w nieruchomościach zarządzanych przez Spółdzielnię - § 16 ust. 1 pkt 5 statutu.
Uchwały o nr 01/16 do 04/16 w sprawie wykreślenia z rejestru członków Spółdzielni z uwagi na ochronę danych osobowych, nie będą podane do wiadomości na stronie internetowej Rady Nadzorczej.
     W dalszej części posiedzenia, zgodnie z przyjętym porządkiem obrad, Rada Nadzorcza podjęła uchwały dot. następujących spraw:
* Nr 05/16 w sprawie reasumpcji Uchwały Rady Nadzorczej pozbawiającej członkostwa przez wykluczenie ze Spółdzielni. Zadłużenie na lokalu zostało spłacone w całości; regulowane są  opłaty bieżące i na lokalu nie występuje żadna zaległość w opłatach. Z dniem podjęcia ww. uchwały, członkostwo zostało przywrócone wraz z prawem do lokalu.
Uchwała jw. z uwagi na ochronę danych osobowych nie podlega publikacji na stronie internetowej Rady Nadzorczej.
* Nr 06/16 w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości gruntowej będącej w użytkowaniu wieczystym SML-W, położonej w Legionowie, oznaczonej jako działka o numerze ewidencyjnym 276/1 w obrębie ewidencyjnym 65 ograniczonym prawem rzeczowym służebnością przesyłu.
Rada Nadzorcza wyraziła zgodę na nieodpłatne i na czas nieoznaczony obciążenie przez Zarząd SML-W nieruchomości gruntowej jw. ograniczonym prawem rzeczowym służebnością przesyłu na rzecz PWK „Legionowo” Sp. z o.o.
* Nr 07/16 w sprawie zatwierdzenia struktury organizacyjnej SML-W w Legionowie.
* Nr 08/16 w sprawie upoważnienia Zarządu Spółdzielni do obciążenia nieruchomości służebnością przesyłu.
Rada Nadzorcza upoważniła Zarząd Spółdzielni do obciążenia nieruchomości gruntowych będących własnością SML-W, położonych w Gm. Jabłonna (nieruchomości obciążone) na rzecz przedsiębiorstwa działającego pod firmą PGE Dystrybucja S.A. z.s w Lublinie, polegającą na zainstalowaniu na tych działkach linii kablowej niskiego napięcia wraz z prawem dostarczania i przesyłu energii elektrycznej, ich przebudowy oraz rozbudowy, a także dostępu w celu wykonywania czynności związanych z remontami, naprawami, modernizacja itp. Wykonywanie tego prawa  ograniczone jest do pasa gruntu o pow. 450m. 2Uprawniony z tyt. tej służebności po każdorazowych czynnościach i pracach na nieruchomości obciążonej, zobowiązany jest w terminie jednego miesiąca od zakończenia prac, przywrócić grunt do stanu poprzedniego pod rygorem wykonania zastępczego robot na jego koszt.
* Nr 09/16 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie własności działki nr ew. 24 obr. 67 w Legionowie.
* N 10/16 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie własności działki nr ew. 183/1 obr. 66 w Legionowie.
* Nr 11/16 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie własności działki nr ew. 49/1 obr. 67 w Legionowie.
* Nr 12/16 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie własności działki nr ew. 48/1 obr. 67 w Legionowie.

     W dalszej części posiedzenia, Rada Nadzorcza:
- wysłuchała informacji Zarządu o bieżących sprawach związanych z działalnością Spółdzielni,
- omówiła korespondencję skierowaną do Rady i w oparciu o dokonane ustalenia w podniesionych sprawach zajęto stanowisko w formie pisemnej odpowiedzi.



wstecz   dalej »

(C) 2008 SML-W - Spółdzielnia Mieszkaniowa Lokatorsko Własnościowa - Legionowo
05-120 Legionowo, ul. Jagiellońska 11; NIP 531-000-46-44, Nr regon 000492003

designed by byokko

statystyka